Over het Stichts Mannenkoor

Samen zingen is leuk en ontspannend, maar bij het Stichts Mannenkoor leidt dat niet tot vrijblijvendheid. In tegendeel: we leggen de lat hoog. Daardoor werken we geconcentreerd tijdens de repetities, zodat we kunnen schitteren tijdens onze concerten. Zo wordt zingen maximaal genieten.

Repertoire

De aantrekkingskracht van het koor, voor zangers en publiek, schuilt in de zeer grote diversiteit van het repertoire: van klassieke werken op onder meer opera- en operettegebied tot hoogwaardige religieuze composities en volksmuziek uit binnen- en buitenland. Ook zingen wij speciaal voor mannenkoor bewerkte stukken uit musicals en de hedendaagse popmuziek en besteden wij veel aandacht aan Slavische koormuziek voor mannen. Dat de zangers qua aantal redelijk evenwichtig over de vier stemgroepen (1e en 2e tenoren, baritons en bassen) verdeeld zijn, komt de klank van het koor absoluut ten goede.

Ontdek alles over ons huidige repertoire

Bestuur

Een koor als het onze functioneert alleen dankzij de inzet van tientallen vrijwilligers. We stellen graag de bestuursleden even voor.

F9456813-9137-416C-A49D-E34D8E586214

Nico Heemskerk

6DA5CE6C-1FB3-4C64-9B6C-BFE05E223DAC

Jan Haks

Hans van der Linden

E16A94CB-B8C6-4B1A-BA05-B242F4AAED84

Willem de Vlaming

black

Vacature

Marcell Vroeijenstijn, artistieke leiding SMK

Hij studeerde aan het Rotterdams Conservatorium, Het Tilburgs Conservatorium en de Schumann Academie en volgde de studie muziekwetenschappen in Utrecht. Hij studeerde koor- en orkestdirectie bij o.a. Jan Eelkema.

Hij zong o.a in diverse ensembles waaronder het professionele Kamerkoor Capella Isalana en het Nederlands Bach Ensemble.

Hij is werkzaam als dirigent, zang pedagoog en coach in Geldermalsen.

Zijn doel is betoverend, overtuigend en ‘verfijnd sprankelend’ bezield te musiceren.

Hij geeft regelmatig lezingen over muziek en houdt cursussen en workshops zang.

We zijn verheugd samen te kunnen werken met een ervaren dirigent en als koor hebben we erg veel zin om samen met hem dit nieuwe avontuur aan te gaan.

marcell